Çocuğunuzla İki Yönlü İletişim İçin Stratejiler

  • Çocuğa zevk veren Duyusal motor oyunlar iletişimi kolaylaştırabilir.Gıdıklama,zıplatma,sallanma v.b.
  • Sebeb sonuç ilişkisini öğrenmek için duyusal oyunlar kullanılabilir.Oyuncak saklanır sonra birden bire ortaya çıkar ,zilli bir oyuncak yere atılır çocuk duyar ve tepki verir,gıdıklayıcı bir tüy alınır geldim,geldim denilip en sonunda burnuna kondurulur ve gıdıklanır.
  • Geleneksel bebek oyunları senin yakalayacam,ce eee,avuç içinde oynanan tavşan oyunları,
  • Sözel olarak oynanan ping pong oyunu.Çocuğun çıkardığı her sesi tekrarlayarak birden fazla iletişim halkası açıp kapatmış oluyoruz.
  • Herhangi keyifli bir deneyimi kesmeyin.(Kendisine veya başkasına zarar vermediği)
  • Söylediklerinizdeki ve yaptıklarınızdaki duyguyu vurgulamak için jest, ses ve beden dilini kullanınız.
  • Çocuğunuzun olumlu duygularını kabul ettiğiniz gibi kızgınlığını ve protestolarını da kabullenin
  • Çocuğun endişeleri (ayrılık,incinme,saldırganlık,kayıp,korku)ile baş edebilmesine problem çözme ve mimiklerle yardım edin.

1 yorum:

  1. blogunuzu çok beğendim. benim de iki oğlum var, biri neredeyse 1 yaşında, biri de 3 yaşını doldurdu. Montessori eğitim sistemi ile kendi çapımda ilgileniyorum. Bu nedenle çeviri yazılarınız ve paylaşımlarınız çok ilgimi çekti. Ellerinize, aklınıza, yüreğinize sağlık. İzlemeye aldım, takipçinizim.

    YanıtlaSil