Çocuğun dünyasına karışmak ve onu dünyamıza çekmek (Fonksiyonel Duygusal Gelişimsel Kapasitesini ilerletmek için )
Çocuğun liderliğini izlemek Floortime yaklaşımında denklemin sadece bir tarafını oluşturuyor denklemin diğer tarafı ise çocuğun Fonksiyonel Duygusal Gelişimsel kapasitesini ilerletmek için onun dünyasına karışıp onu oradan çekmek gerekiyor.Fonksiyonel duygusal gelişimsel kapasite duygusal,sosyal,dil ve entellektüel gelişimin temellerini de oluşturuyor.Fonksiyonel duygusal gelişimsel kapasiteden bahsedildiğinde ilişki kurmak,iletişim kurmak ve düşüncenin temellerinden de bahsetmiş oluyoruz.
Bizim onların dünyasına karışmaktaki amacımız "bir konuya bir şeye bir olguya nasıl odaklanılır,nasıl katılım gösterilir,ilişkilerde gerçek bir sıcaklık nasıl yakalanır kurulur Amaçlı ve insiyatif alarak başlarda mimikler ve en nihayetinde sözcükler kullanarak ileri geri iletişime nasıl geçilir " sorularının çözümlerini öğrenmelerine yardım etmek. Onlara öğretmek istediğimiz şey problem çözümü,onları sıralama ve çevrelerindeki insanlarla etkileşimlerinde bu becerilerini diyologlar vasıtasıyla karşısındaki kişilere aktarabilmesi.Yine onlara öğretmek istediğimiz şey düşüncelerini yaratıcı ve mantıklı bir şekilde kullanma bu kadarla da kalmayıp yansıtıcı düşüncenin ileri mertebelerini,yüksek empatiyi,dünyayı ileri derecede anlama kabiliyetini öğretmek- ki böylelikle kendi duygu ve düşüncelerini kendi başına değerlendirip "Anne bugün olmam gerekenden daha sinirliyim " ya da "Mark Twaine katılıyorum fakat Tolstoya katılmıyorum çünkü Twainin yetişme tarzı benimkine benzer" diyebilsin.
Yani özetle onların dünyasına girmekteki amacımız Empatik,Yaratıcı,Mantıklı,Mütefekkir fertler olmalarına yardım etmek.Tüm çocukların mütefekkir olmalarını bekleyemeyiz ama çoğu çok çok ilerilere çıkabilir.Dolayısıyla floortime çocuğun temel sosyal,duygusal,entellektüel,dil ve akademik kabiliyetlerini olabildiğince ilerletmek için kullanılır bu denklemin diğer yarısıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder