Yerde Oyun Zamanı Esnasında İstenen Hedef Davranışlar ve Gerçekleştirme Stratejileri

                                                                   
Hedef Davranış        
Floortime Aktiviteleri
  Tetikte olma &Farkındalık  
Bir problemi tanımlarken güçlük çektiğini  farkettiğinizde durumla ilgili görsel işitsel ve duyusal bilgileri toplayıp bunları ayırt etmesini sağlayarak durumun farklılığına dikkat çekmesine yardım et.
 İnsiyatif alma
Sürecin otomotikleşerek ilerlemesine izin verme
Problemi,aktiviteyi ciddiye alması için ve kendisine yardım için harekete geçmek için hazır olmasına destekçi ol
Çocuğun problemi anlaması için ona şans vermek önemli nokta,problem için birşeyler yapacak kişi o olmalı.
 Esneklik
 Sanal problemler ve değişiklikler yaparak değişiklikleri farkedip,insiyatif alıp tolere edebilmesine yardımcı ol.
Problem hakkında daha fazla bilgi toplamayı öğreterek problemle başa çıkmasına yardım et.
 Daha uzun ve daha karmaşık eylemler ve iletişim serileri elde etmek
 Eldeki sorunu çözmek için ve eylemler, jestler ve sözcük ile iletişim kurmak için mümkün olduğu kadar çok adımlar atmayı gerektiren deneyimler kazandırmaya yardım et
Karşılıklı diyolog esnasında Kim,Ne,Ne Zaman,Nerede,Niçin,Nasıl sorularının cevaplanması teşvik edilmeli.

 Problemin birden fazla yolla çözümlemesi için arabuluculuk etme
 Problem çözme esnasında çocuğa rehber sorularla eşlik et
Nereye bakmalıyız,Tüm köşeleri kontrol ettin mi?Orada bir sekmemi var?ÇEkmeye çalışalımçalışmıyor mu?Sıkışmış mı?ALete ihtiyacın var mı?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder