Yerde Oyun Zamanında Beş Adım

1.Adım:Gözlem

Etkili bir gözlem için hem dinleme hem izleme önemli.Çocuğa nasıl yaklaşacağımızı belirlerken yüz ifadesi,sesinin tonu,vücut duruşu,konuşma ve ya konuşamama tüm bunlar önemli ipuçları.
  • Çocuğun davranışları sempatik veya rahat mı?
  • Çocuk İçine kapanık ,ketum,çekingen mi?
  • Neşeli heyecanlı mı?
  • Enerjik ve faal mi?
2.Adım :Yakınlaşmak-İletişim Halkalarını Açmak

Bir kez çocuğun mizacı ve tarzı belirlendikten sonra artık çocuğa uygun sözcük ve mimiklerle yakınlaşabilirsin.Çocuğun duygusal tonunu kabul ederek iletişim halkaları açmaya başlayabilirsiniz.

3.Adım:Çocuğun Liderliğini İzlemek

Sizin insiyatifi ele alan yaklaşımınızdan sonra çocuğun liderliğini izlemek demek basitçe çocuğun aktiviteyi oturtmasına,yönetmesine,kişisel dramalar üretmesine zin veren destekleyici bir oyun arkadaşı ,asistan olmanızdır.Bu çocuğun özgüvenini geliştirir,insiyatif almasını sağlar.Dünyaya bir etkim var diye düşünür.Çocuğun oyunun destekledikçe yakınlık kurmanın ,iletişime geçmenin ve anlaşılmanın tadına varır.

4.Adım: Oyunu Uzatıp Genişletmek

Yerde oyun zamanı esnasında Çocuğun liderliğini izleyerek çocuğun oyun temalarını uzatıp , genişletmek çocuğa çok da müdahaleci olmadan oyunu hakkında destekleyici yorumlar yapmayı ifade eder.Bu çocuğun kendi fikirlerini ifade etmesine ve dramanın yönünü belirlemesine yardım eder.Yaratıcı düşünmeyi uyarmak için sorular sorarak oyundaki duygusal temalar netleştirmeye yardımcı olunur ve bu sırada oyunu kesmeden devam edebilirsiniz.Örneğin "Bu arabalar neden çarpışıyor?" yerine "Bu arabalar çok enerjik ve hızlılar.Biryerlere mi gitmek istiyorlar?  "

5.Adım:Çocuk İletişim Halkasını kapatır

Çocuğunuza mimik,hareket,sözcüklerle bir iletişim halkası açtığınızda o da kendi kareket,sözcük,mimiği ile cevap verir.Bİr halka diğerini takip eder.Çocukla ietkileşime geçtiğiniz her bir oturumda hızlı hızlı bir sürü iletişim halkası açıp kapanır.Birbirlerinin fikir ve jestleri üzerine iletişim halkaları inşa ederek çocuk ikili iletişimin değerini anlar ve takdir eder.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder